Skip to content
oktober 11, 2014 / underbarahem

Chicken nuggets med chilisås!

Vilka härliga dagar vi har och så är det helg, man tror inte att det är sant.Det känns nästan som när man var liten, då sken alltid solen. Idag har vi varit på Bomässa i Borås, tur att man är där tidigt då har inte allt folk vaknat till. Hann även med en tur till en lekplats inne i Borås som är väldigt fin.

När man skall hinna med så mycket så får det bli snabbmat, chicken nuggets blev middags maten idag.

Smaklig måltid!Chicken-nuggets-2014Chicken-nuggets-2014-okt

500 g kycklingfilé,  1 stort ägg, 1 dl ströbröd,  1/2 dl riven parmesanost (i påse), 1 tsk citronpeppar, 1 krm salt, 1 – 2 msk margarin att steka i plus lite olja

  1. Sätt ugnen på 225°C.
  2. Potatis: Börja med potatisen. Skrubba och skär den i klyftor (med skalet kvar). Lägg potatisklyftorna i en långpanna. Salta och ringla över margarin eller olja. Stek i 40 minuter.
  3. Nuggets: Skär kycklingen i bitar, ca 3 cm. Vispa ägget med en gaffel i en djup tallrik.
  4. Blanda ströbröd, parmesan, citronpeppar och salt i en djup tallrik. Vänd kycklingbitarna i först ägg och därefter ströbrödsblandningen. Stek kycklingbitarna, några åt gången, i margarin och olja i en stekpanna. Kontrollera så att kycklingen är genomstekt.

Till detta serverade jag klyftpotatis och en chilisås, som man blandar ihop med crème fraiche, majonnäs och chili.

Det var väldigt gott, misstänker att det kommer att bli små snacks bitar när man känner för något gott, så matlåda blir det nog inte.

Nu tänkte jag att jag skall sätta mig ner och besöka Era bloggar, men jag är rädd för att jag somnar i favorit fåtöljen.

Ha en skön kväll!

Kram Birgitta

2 kommentarer

Kommentera
  1. A House With A View / Okt 11 2014 7:59 e m

    Åh vad gott det där ser ut! Smaskigt med egengjorda nuggets, det har jag inte gjort. Tack för tipset, det vill jag prova 🙂

    Kramizar aka

    • underbarahem / Okt 12 2014 4:49 f m

      Det är väldigt gott och gör man inte bitarna för stora så kan man ha det till plockmat.
      Kram Birgitta

Kommentera

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

