Skip to content
september 30, 2014 / underbarahem

Hösten och dess underbara färger!

Hur mycket jag än gillar sommaren, så är nog hösten den årstid som egentligen passar mig bäst… det är dessa underbara färger som jag gillar. Gick en tur i trädgården när jag kommer hem och givetvis fick kameran följa med. Höstens färger är underbara ormbunken som är alldeles brun, funkian börjar bli gul, de Amerikanska blåbärens blad som är alldeles röda och kärleksörten som blommar som mest… underbart.Spireasept2014Kaveldun2014Amerikanska-blåbärDet är så vackert så man blir nästan tårögd, eller i alla fall så blir man väldigt förundrad över hur naturen kan ändra så i färg. Har inte så mycket kvar i växthuset, en chiliplanta som får sitta ett tag till.Chili2014Har funderat lite på vad det skall bli för tråd dekorationer i höst. Hjärtan med mossa i är ett säkert kort, men skulle vilja göra något annat också, är det någon som har några förslag?

Nu tror jag att jag skall gå ut och lägga fiberväv på mina olivträd, kan bli kallt i natt?

Ha en skön kväll!

Kram Birgitta

4 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Sep 30 2014 6:07 e m

    Ja, hösten är den härligaste årstiden på många sätt!
    Kram Eva

    • underbarahem / Sep 30 2014 6:12 e m

      Gillar den höga klara luften och färgerna…
      Kram Birgitta

  2. Petra / Okt 1 2014 5:56 f m

    Det känns helt magiskt ibland när solen lyser på alla härliga färger. Det är så fint.
    Kram Petra

    • underbarahem / Okt 1 2014 5:19 e m

      Ja, det är så mysigt, en långpromenad när solen skiner och luften är klar… härligt.
      Kram Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

