Skip to content
september 23, 2014 / underbarahem

Street Art i Borås!

I morse hade vi frost, så nu börjar det… skrapa rutor på bilen varje morgon. Fick snabbt slänga på fiberväv på mina olivträd och det ser ut som om de har klarat sig, de tål en del frost.

Efter jobbet hade jag några ärenden ner på stan och passade på att gå förbi några konstverk som är målade på husfasaderna, de är otroligt vackra… jag var väldigt imponerad, detta måste bara ses.

Street art-festivalen No Limit i Borås!

Vissa kommuner täcker över beställda muralmålningar i skolmiljön av rädsla för att väcka anstöt. Andra har en nolltoleranspolicy mot klotter som innebär att all form av graffiti i princip är förbjuden. Sedan har vi Borås, som i dagarna har visat vilka fantastiska kulturella värden som kan uppnås om man som stad vågar släppa fram kreativa krafter och ger dem utrymme i den gemensamma stadsmiljön.FullSizeRender-1FullSizeRenderDet finns många fler, bland annat kan man se två målningar när man åker motorvägen genom Borås… en målning på husvägg när man kör mot Göteborg och en målning när man kör mot Ulricehamn. Det är ofattbart att man kan åstadkomma något så vackert på så stor yta, tänk vilka fantastiska människor det finns.

Ha en underbar kväll!

Kram Birgitta

Ps Glöm inte utlottningen,kan vara skönt att ha något varmt att sitta på nu när det blir kallare.

 

9 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Sep 23 2014 5:19 e m

    Fantastiska målningar! Jag förstår bara inte hur det går till.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    • underbarahem / Sep 23 2014 5:35 e m

      Samma här, men visst är det otroligt vackert.
      Kram Birgitta

  2. Anna Wickström / Sep 23 2014 5:50 e m

    Fantastiska verk! Tänk att bara KUNNA åstadkomma sådan konst!
    Jo, jag blir ju frestad att handla, men gör det ganska sällan. Skulle ju bli ruinerad om jag handlade överallt:)
    Kram Anna

    • underbarahem / Sep 23 2014 5:53 e m

      Jag förstår att du måste hejda dig, men jag gissar att det är svårt. Borås har blivit väldigt fint, till skillnad mot när vi flyttade hit för många år sedan.
      Kram Birgitta

  3. Jessica / Sep 23 2014 7:42 e m

    Tack för krya hälsningen ❤ såg en del utav de fina målningarna på programmet Landet runt..ganska mäktiga må jag säga…härlig Stockholms tripp du varit på…ha det gott du med< kram Jessica

    • underbarahem / Sep 23 2014 7:45 e m

      Det är verkligen fina målningar, härliga färger. Vi hade otrolig tur med vädret, rena sommar väder.
      Kram Birgitta

  4. Regina / Sep 23 2014 8:04 e m

    Det är fantastiskt hur de kan måla så STORT, de kan ju inte se vad de målar när de står 70-80 cm ifrån väggen?! I går kväll sprang jag ut och in för att få in alla pelargoner som stod ute och i morse fick jag skrapa rutan på bilen. Ikväll är det ännu kallare, men jag tror det ska bli lite lindring senare i veckan. Ja just det jag ska ju anmäla mig till din fina utlottning!!
    Kram,
    Regina

    • underbarahem / Sep 24 2014 2:19 f m

      Tycker också att det är helt fantastiskt att man kan måla så.
      Just nu i skrivande stund så vräker regnet ner, det är verkligen växlande väder.
      Kram Birgitta

  5. Maria Kilenstam / Sep 24 2014 6:23 e m

    Hej på dig
    Fantastiskt fina målningar. Jo mina frysta vindruvor tar jag i mina Smoothie blandat med en massa annat gott. Må väl nu från Maria

Kommentera

KAMILLAS KAMERA -

mitt liv och mina dagar

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

En blogg om att följa sitt hjärta och leva sin dröm - här skildrar vi livet på Lindö och utmaningen i att bli självförsörjande på en väglös ö. ❤️

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

