Skip to content
augusti 19, 2014 / underbarahem

Lite Orientaliskt i köket!

Oj, oj vad det har regnat och blåst, nu får vi lika mycket regn som det var sol. Hoppas att den sköna brittsommaren kommer snart annars så har hösten kommit alldeles för tidigt.

Just nu känns det som om man bara vill pyssla inne, fastän det behöver rensas i landen och gräset skall klippas. I kväll när jag kom hem från jobbet började jag leta fram lite nya ljus, som jag har varit förutseende att köpa när jag hittade billiga. När man då börjar leta i skåpen upptäcker man att det finns en hel del att göra av, så det är bara att låta fantasin flöda.Löpare-och-tabletterDet här materialet och färgen passar mig precis och mönstret har jag faktiskt vant mig vid nu… tycker att det är riktigt snyggt. Tänk vad man ändrar sig, bara man får känna på det ett tag.Tabletter-och-löpareFunderar på att köpa flera tabletter som jag kan ha som dukar på skåpen i köket, tror att det blir ganska läckert.Svarta-ljus-och-plåtbrickaDen här plåtbrickan är också tallriksunderlägg, men passar bra till en massa annat också. Den lilla oljelampan fick jag av min pappa, den använde de på hans jobb för många år sedan och den fungerar fortfarande… passar precis till den inredning jag gillar.

Nu blir det lite mys framför tv:n efter att jag har fixat lite, tänk vad lite gör så mycket…

Ha en underbar kväll!

Kram Birgitta

10 kommentarer

Kommentera
  1. Christine / Aug 19 2014 6:38 e m

    Va fint du fick det på bordet.. riktig fin oljelampa!! Ja nu får man börja tända ljus..för det har blivit lite mörkt om kvällarna.Ha de bra!

    • underbarahem / Aug 19 2014 6:45 e m

      Tackar, den oljelampan är väldigt gammal, men funkar ändå.
      Ha det bra!

  2. Eva / Aug 19 2014 6:39 e m

    Så himla mysigt att plocka fram ljusen och tända, speciellt idag när det har regnat oupphörligt i enorma mängder.
    Kram Eva

    • underbarahem / Aug 19 2014 6:48 e m

      Det är faktiskt ganska mysigt ändå, fast lite mera sommar vill vi ha.
      Kram Birgitta

  3. Petra / Aug 20 2014 5:15 f m

    Så snyggt! Har du köpt löparen nu? Var isf?

    • underbarahem / Aug 20 2014 5:49 e m

      Löparen är köpt på Ellos kallas för ”Noble House”, det är ur höstkatalogen… passar mig perfekt. Nu har jag turen att jobba där, så det är svårt att låta bli att köpa.
      Kram Birgitta

  4. Mona / Aug 20 2014 6:49 e m

    Sååå läckert det ser ut o mysigt med ljusen + den gamla oljelampan, jag håller med dig att vissa färger o mönster som man inte kunnat tänka sig innan är helt plötsligt jättefina..
    kram Tibbe-Hill

    • underbarahem / Aug 20 2014 7:06 e m

      Tackar, gillar verkligen dessa färger och material det bästa är att jag behöver inte ändra så mycket hemma, har dessa färger redan.
      Ha det bra, snart är det helg igen!
      Kram Birgitta

  5. petrasparlor / Aug 20 2014 8:13 e m

    Ja fy vad det har regnat…..
    Och här behöver vi också klippa gräset, men det hinner vi inte bland alla skurar.
    Hoppas också att solen vill titta fram och värma oss lite igen.

    //Petra

    • underbarahem / Aug 20 2014 8:19 e m

      Det är verkligen varierande, hoppas på bättre väder i helgen… då blir det svampplockning.
      Ha det bra!
      Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

