Skip to content
juli 14, 2014 / underbarahem

Ibland händer det!

Det är inte ofta jag tar på mig lång klänning på fest, men i bland händer det. Hittade dessa på rea och jag kunde inte låta bli. Skall på bröllop i september så jag tänkte att jag skulle ha någon av dessa två, men vilken vet jag inte än och vilka skor skall jag ha… problem, men ett kul problem.

Svart-vit-klänningKlänning-överdelDet enda problemet med klänningarna är att jag måste lägga upp dem, klänningarna är för långa eller så är det jag som är för kort… hihiGrön-klänningGrön-klänning-överdelNu är bara frågan, vilken klänning väljer jag? Känner nog mest för den gröna, fast den svarta tycker jag också är snygg… ojoj. Så skall man ha ett halssmycket, fast till dessa klänningar får det vara något diskret. Men detta är ett angenämt problem skall bli kul att gå på bröllop, det är inte var dag man gör det. Så har jag ju klänningarna även till ett annat tillfälle, bra att ha i garderoben när det är dax att ut och svänga sig.

Har varit ledig i fyra dagar så det skall bli skönt att gå till jobbet, undrar om det är många som har semester??

Ha en skön kväll!

Kram Birgitta

13 kommentarer

Kommentera
  1. Tiger / Jul 14 2014 4:25 e m

    Jodå, jag har precis börjat 4 veckors semester. 🙂 Men jag önskar att jag hade varit ledig förra veckan när det var högsommarvärme… I dag är det grått och regn av och till.

    Jag tycker att du ska ta den grönblå klänningen på bröllopet. Och så ett halsband som matchar dekorationen i midjan. En liten bolero eller sjal till blir också fint. 🙂 Har för mig att man ska undvika vitt eller svart på bröllop… Men den svarta blir fin på nyårsfesten kanske?

    Semesterhälsningar
    Elisabet

    • underbarahem / Jul 14 2014 4:32 e m

      Tror också att det blir den grönblå klänningen, nyinköpt bolero har jag också… då är det nästan klart.

      Skall jobba den här veckan sen är det tre veckors semester.

  2. Eva / Jul 14 2014 6:08 e m

    Så snygga som bara den! För min del hade det fått bli den nedersta eller … den översta är lyxigast men svart på bröllop, nej det tror jag inte. Dottern gifter sig i augusti och jag hittade en klänning på 15 minuter så jag är nöjd.
    Denna veckan jobbar jag sen semester, välbehövligt.
    Kram Eva

    • underbarahem / Jul 14 2014 6:13 e m

      Håller med det får bli den nedersta, satt perfekt förutom lite lång… men det går att fixa.
      Samma här fyra dagar till, sen tre veckors semester.
      Ha en bra vecka!
      Kram Birgitta

  3. Olg@ / Jul 14 2014 7:24 e m

    Nä, inte lätt… Jag skulle nog ta den svarta och och större halssmycke med uppsatt hår eller utsläppt med mindre smycket om halsen 🙂

    • underbarahem / Jul 14 2014 7:28 e m

      Nu blev det svårt, jag gillar båda… får testa hemma vilken som känns bäst, bröllopet är inte än på ett tag.

  4. Agneta / Jul 14 2014 7:37 e m

    Hej på dig,
    jag tycker klänning nummer ett är festligast! Trevligt med bröllop. Min semester tog slut idag.
    Kram Agneta

    • underbarahem / Jul 14 2014 7:39 e m

      Som jag sa innan dett blir svårt, men som sagt var det är lite tid kvar att fundera.
      Kram Birgitta

  5. A House With A View / Jul 15 2014 7:57 f m

    Wow vilka vackra klänningar, bra köp!! Ska man hålla på lite etikett så bör svart och vitt undvikas till bröllop så jag röstar på klänning nr 2. Och jag skulle välja bort halsband och istället välja örhängen och en liten vacker aftonväska till klänningen 🙂

    Kraaaaam aka

    • underbarahem / Jul 15 2014 3:55 e m

      Bilden gör inte klänningen rättvisa, den har en lite mera grön nyans. Nu kommer nästa problem, vad skall jag ha för skor?
      Härliga problem…
      Kram Birgitta

  6. petrasparlor / Jul 17 2014 9:24 e m

    Sååå fina klänningar du hittat, vilka fynd du gjort.

    //Petra

    • underbarahem / Jul 18 2014 2:50 f m

      Ja, det är kul att ha om man skall på någon tillställning… det händer inte så ofta, så de blir nog hängande i garderoben en del.
      Birgitta

Trackbacks

  1. Tillbaka blick på dagens datum 2014, 2013! | UnderbaraHem

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

