Skip to content
april 29, 2014 / underbarahem

Nu får jag nog tänka om!

Detta underbara väder bara fortsätter att vara härligt, fast jag säger som bönderna… lite regn skulle vi nog behöva. Har gjort den sedvanliga promenaden i trädgården, skönt när man har varit inne hela dagen på jobbet.

Gjorde en tur till dammen för att se om några fiskar visade sig och jag kunde räkna till fem stycken, då är det bara fem kvar som skall visa sig.

Dammen-växtlighetHimlen-i-dammen

Nu får jag nog tänka om vad det gäller färger på blommorna i trädgården, det mesta går i vitt… fast jag tycker att det är snyggt.

Spirea2014April2014

Inne i växthuset händer det saker, oliverna, fikonen och myrten växer så det knakar. Tyckte att det inte hände någonting med vindruvorna  fanns nästan inga blad för några dagar sen, men nu har de satt fart…

Nu-har-vindruvorna-satt-fart

Har upptäckt vad dålig man är på att ta reda på vad det finns för utbud av när producerat… finns faktiskt nästan ända in på knuten. Råkade på Limmareds säteri när jag var ute på nätet, vilken underbar gård och så nära den ligger där jag bor… klicka på länken så kan ni se så mysigt det ser ut. Ett besök där är bara ett måste, sonen åker förbi där varje dag… han kommer nog att göra många besök.

Nu skall jag gå ut och ge fiskarna mat, det har blivit ca 15° i vattnet och de är nog hungriga.

Ha en skön kväll!

Kram Birgitta

4 kommentarer

Kommentera
  1. petrasparlor / Apr 29 2014 7:34 e m

    Jag har sagt det förut, men säger det igen, va fint du har det!

    Måste bara få berätta att ett av mina ”döda” citrusträd nu börjar vakna till liv. Något som ser ut som små små gröna blad börjar sticka fram.

    Tack för tipset om att ha lite tålamod 😉

    //Petra

    • underbarahem / Apr 29 2014 7:54 e m

      Härligt, då kommer det nog snart igång…
      När det gäller växter så gäller det att ha tålamod.
      Birgitta

  2. Eva / Apr 30 2014 5:28 f m

    Så fint hos dig!
    Ha en fin Valborg!
    Kram Eva

    • underbarahem / Apr 30 2014 5:44 e m

      Detsamma till dig, har precis kommit hem från jobbet… nu skall jag njuta av fem lediga dagar.
      Kram Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

