Skip to content
april 15, 2014 / underbarahem

Påskdukning och årets första gräsklippning!

Nu äntligen känns det som om våren verkligen är på väg, sol från en klarblå himmel. Har jobbat hela dagen, men det gör ingenting bara solen skiner.

Jag har varit på jobbets fotostudio idag det har blivit många påslakan och överkast som har fotats, i med ett täcke i påslakanet fota byta till ett nytt och fort skall det gå… sen blir det överkastens tur.

När jag åkte hem från jobbet passade jag på att svänga förbi Blomsterlandet, kolla om det har kommit in något nytt. Men idag hittade jag ingenting, fick bara lite inspiration när det gäller påskdukning… det behöver inte alltid vara gult.Dukat-i-silverDukat-i-silver-till-påskMen det är klart att lite gult måste man ha, kanske en bukett som pryder bordet eller någon annanstans ? Man blir glad när man ser dessa färger, snart kommer trädgården att lysa i ett hav av blommor.Blombukett

Gräsklippare-2014

 

Äntligen, detta har jag längtat efter hela vintern, doften av nyklippt gräs. Kunde inte låta bli när jag kom hem från jobbet, L hade servat gräsklipparen och den stod färdig och väntade på mig.

Allra helst skulle jag vilja ha en handjagare, men det blir för tungt jag kommer inte igenom gräset då… så det får bli en motorgräsklippare.

Passade också att sätta på vattenfallet i dammen, det gäller att hålla kollen ett tag så att det inte läcker.

Ha en underbart solig kväll och hoppas att det blir lika fint hela påsken.

Kram Birgitta

8 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Apr 16 2014 6:18 f m

    Får inte upp dina bilder!
    Doften av nyklippt gräs är härlig – i alla fall i början på säsongen, när man klippt varje vecka under lång tid upplever man inte samma känsla.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    • underbarahem / Apr 16 2014 3:57 e m

      Hoppsan, är det något som har blivit nu, när jag skall titta på bloggen på jobbet brukar det krångla… måste uppdatera några gånger.
      Hoppas att det löser sig… kan vara WordPress som har lite krångel.
      Glad Påsk!
      Kram Birgitta

  2. Malena Eklund / Apr 16 2014 6:52 f m

    Vilken fin dukning från Blomsterlandet och vilka färglada buketter. Här skiner solen också, som man har längtat:)
    Kram Malena

    • underbarahem / Apr 16 2014 3:55 e m

      Gillar den också, de är väldigt duktiga de som jobbar där. En jobbardag kvar så är det helg.
      Glad Påsk!
      Kram Birgitta

  3. jessica / Apr 17 2014 4:25 f m

    Vilken underbar vårdukning 🙂 Så mycket vackert, alla detaljer 🙂
    Hoppas allt är bra med dig!
    Stor kram o glad påsk.
    Jessica

    • underbarahem / Apr 17 2014 7:41 e m

      Här är det bara bra, fyra dar ledigt… Har precis lagt mitt lilla barnbarn Millian, det blev lite sent.
      Ha en bra Påsk helg!
      Kram Birgitta

  4. jessica / Apr 17 2014 2:48 e m

    Hej Birgitta! önskar dig en riktig Glad påsk hoppas nu på riktigt fint påskväder< kram Jessica

    • underbarahem / Apr 17 2014 7:43 e m

      Det är klart att det måste bli ett fint Påsk väder.
      Glad Påsk!
      Kram Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

