Skip to content
mars 31, 2014 / underbarahem

Underbart vackra vita tulpaner!

Den här våren har jag inte köpt så mycket tulpaner, det är konstigt för det brukar jag göra… men i dag slog jag till. Dessa underbara vita tulpaner kan man bara inte låta bli, skulle kanske ha köpt gula det är ju snart påsk… men vad gör väl det.

Tulpaner-LiberDet är så fint med tulpaner i en glasvas, man önskade att de stod lite längre… så att man kan njuta av dess prakt. Jag hade tidigare planterat tulpaner ute, men någon måste ha ätit upp lökarna, eller så har jag satt dem upp och ner för de vill inte visa sig ovan jord. Sen tycker jag att det blir så tråkigt med bladen som tar lång tid på sig att vissna.

Njut av en underbar vår kväll!

Kram Birgitta

4 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Mar 31 2014 6:02 e m

    Det är en bedårande sort du köpt!
    Konstigt men tulpanerna är inte lika efterlängtade i rabatten som de är efter jul när man köper för att ha i vas, kanske har man tröttnat när de äntligen dyker upp i rabatten – om de gör det!
    Kram Eva

    • underbarahem / Mar 31 2014 8:13 e m

      Här dyker de inte upp i rabatten… Jag kommer inte ihåg vad de heter, men visst är de vackra?
      Kram Birgitta

  2. petrasparlor / Mar 31 2014 7:14 e m

    Underbart vackra tulpaner.

    //Petra

    • underbarahem / Apr 1 2014 2:32 f m

      De är ovanligt fina, tycker jag.
      Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

