Skip to content
mars 2, 2014 / underbarahem

Det frodas i mitt lilla vinterväxthus!

Lite grått annars är det härligt väder, hade inte varit fel med lite sol… men så länge det inte snöar, så är det bra. Har varit ute i växthuset och tittat till mina växter, de har faktiskt växt ganska mycket. Olivträden har säkert växt ca 1 dm, de ser väldigt gröna och fina ut.

Apelsinträd-och-myrtenApelsinträdet har växt mera i vinter än det gjorde i somras och mina myrten som jag planterade i höstas har klarat sig, är väldigt gröna och fina.

Myrten20145-krukor-myrten

 

Wasabi-planta2014Kinesisk-vitlök-och-fransk-dragon2014Wasabi plantan har växt väldigt mycket, vet fortfarande inte riktigt hur jag skall göra med den… får väl ge mig ut på nätet och leta, eller kanske ni har något tips? Nu kommer den kinesiska vitlöken med full fart och den franska dragonen börjar synas, den skulle jag ha haft till min gryta i går.

Fetblad-i-kopp2014Tänk att en planta kan klara sig i en liten zinkkopp hela vintern, den har varken fått vatten eller värme… helt otroligt. Som ni förstår så gillar jag fetblads växter, de är väldigt tacksamma.

Våren är nästan den bästa tiden på året, det händer så mycket. Från att allting är grått, brunt och utan löv så exploderar det och blir fullt av färger i naturen.

Ha en skön söndags eftermiddag och ladda för en ny vecka!

Kram Birgitta

8 kommentarer

Kommentera
  1. Tiger / Mar 2 2014 4:37 e m

    Fantastiskt vad det växer och frodas i ditt växthus även på vintern! Här har vi också haft grått hela helgen – och just nu snöar det!

    Vårhälsningar
    Elisabet

    • underbarahem / Mar 2 2014 5:26 e m

      Jag har alla träden i ett mindre isolertält i växthuset och det fungerar väldigt bra… värmen är en frost vakt.
      Nu är det bara att hoppas på att man kan ta bort tältet snart, så att hela växthuset kan grönska.
      Birgitta 🙂

  2. Annas idéer / Mar 2 2014 11:27 e m

    Så härligt det spirar hos dig! Fetbladsväxter är SÅ bra och tacksamma, jag har taklök och stenar utmed en hel husgavel.
    Kram Anna

    • underbarahem / Mar 3 2014 3:35 f m

      Så fint det låter, det finns så många olika sorter.
      Ha en bra start på veckan!!
      Kram Birgitta

  3. petrasparlor / Mar 3 2014 2:27 e m

    Åh, så fint ditt citrusträd är.
    Mina ser inget vidare ut efter vintern i växthuset…men jag ger inte upp hoppet, utan tänker klippa ner dem och hoppas på det bästa.

    //Petra

    • underbarahem / Mar 3 2014 7:05 e m

      Ha inte för bråttom, man får inte ge upp än…
      Birgitta 🙂

  4. Jessica / Mar 3 2014 4:19 e m

    Vilka härliga bilder från ditt växthus 🙂
    Får verkligen en känsla av vår här hos dig 🙂
    Tack för dina ord om vårt kök.
    Stor kram
    Jessica

    • underbarahem / Mar 3 2014 7:07 e m

      Det är så mysigt att gå ut i växthuset och lukta på det gröna, när det är grått ute.
      Kram Birgitta

Kommentera

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

