Skip to content
februari 24, 2014 / underbarahem

Kuddar, Kuddar, Kuddar

Så många fina kuddar det finns, det är svårt att låta bli att köpa. Dessa kuddar köpte jag när jag var i Hjo, i en mysig inredningsbutik. Om ni undrar vad man gör i Hjo så fick vi bara ett ryck några väninnor och jag att vi skulle åka dit, det är en mysig liten stad.

Den största anledningen var den mysiga butiken Njuta, men sen finns det många andra härliga butiker… bland annat den jag köpte mina kuddar i.

Kuddar-tre-stycken

Kuddar-och-fårskinn-i-tv-rummetFast det är ju inte alltid kuddarna får ligga snyggt i ena hörnet, de är också till för att vila på när man kommer hem från jobbet. Soffan som kuddarna ligger på är väldigt gammal, den kommer från L:s mormor och morfar… fast den såg annorlunda ut då.

Vilken härlig dag det har varit idag, tänk jag har varit ledig och solen visade sig flera timmar. Fick lov att öppna växthuset annars blir det för varmt åt mina medelhavsväxter… 17 grader blev det i växthuset. Hoppas att detta vackra väder fortsätter, så att det torkar upp och man kan röja lite i trädgården.

Röda-julrosor2014Har gått runt på tomten och kollat växterna, tittat till dammen men inga fiskar har synts till än och tur är väl det. Har ganska många julrosor, både vita och röda de är de första som sätter fart tidigt på våren … före snödropparna. Så här långt har mina röda julrosor kommit, fast man måste vika undan bladen annars så syns de inte.

Hoppas att ni har haft en lika underbar dag med sol och lite värme… i lä på altanen var det väldigt skönt.

Ha en härlig eftermiddag!

Kram på Er!

Birgitta

6 kommentarer

Kommentera
  1. jessica / Feb 25 2014 11:19 f m

    Hej! Njuta där har jag aldrig varit!! tänkte ta en tur till Hem o Hobby! även om de som varit där säger att mysfaktorn är lika med noll,det blir ju gärna så när de bygger ut och blir större än störst..Mysiga kuddar..kram Jessica

    • underbarahem / Feb 25 2014 4:16 e m

      Undrar vad butiken hette, kunde det ha varit Hem o Hobby… kommer inte ihåg. Men Njuta måste du besöka, en underbar lite butik med mycket gott.
      Kram Birgitta

  2. petrasparlor / Feb 25 2014 9:40 e m

    Visst är det härligt med lite vårkänslor.
    Måste ut och kolla hur det går för mina små julrosor.

    //Petra

    • underbarahem / Feb 26 2014 3:41 f m

      Knopparna gömmer sig under de fina bladen, perfekt som skydd.
      Har glömt att fråga, hur går det med dina växter i växthuset… har de klarat vintern?
      Birgitta

      • petrasparlor / Mar 3 2014 2:22 e m

        Ja du Birgitta.
        Olivträden ser ut att må toppen, likaså lagerbladen, rosmarinen och hortensian. Citrusträden ser dock inget vidare ut 😦 men jag får väl klippa lite och hoppas på det bästa.

        //Petra

      • underbarahem / Mar 3 2014 7:04 e m

        Toppen, du fick bort det fuktiga som du hade ett tag… Visst är det härligt med grönska, när det är grått ute.
        Ha det bra!
        Birgitta

Kommentera

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

