Skip to content
februari 9, 2014 / underbarahem

Cramers och Blomsterlandet i vinterrusket

Om vi nu skall börja med att prata väder, så är det ganska dystert i dag… regn och sen lite mera regn. Men man får inte deppa ihop för det, bara att ta nya tag.

Det var väldigt länge sedan som jag var till Cramers blomsterträdgård, idag fick det bli en tur dit. Det var inget speciellt som jag behövde men det är kul att kolla lite, det blev en flaska blomsternäring. Här kommer lite bilder från växthuset…

Cramers-feb-2014

 

Cramers-vita-krukor

 

Cramers-vita-blommor

 

Cramers-härliga-färger

 

Cramers-BuddhaÄr lite sugen på att köpa det här Buddha huvudet tycker att det är väldigt fint, men jag har bestämt mig att tänka efter före… så nästa gång jag åker dit så köper jag det… lätt lurad eller?

Jag passade också på att åka in till Blomsterlandet, eftersom jag är medlem så kom det en kupong på 200:-… måste utnyttjas. Murgröna är en underbar växt, fick ett tips när jag gick omkring där och kikade… så jag måste köpa två stycken.

Murgröna-i-ring

 

Blomsterlandet-murgröna-i-fågelburI morgon skall jag arrangera murgrönan, har tänkt att ha den ute… hoppas att den överlever och blir fin fram till i vår.

Nu känner jag att det börjar att dofta kaffe och kanske lite nybakat.

Nu får ni alla ha en skön söndags eftermiddag!

Kram Birgitta

8 kommentarer

Kommentera
  1. Regina / Feb 9 2014 12:50 e m

    Det är upplyftande att vandra runt i handelsträdgårdar/blomsteraffärer när det är så trist väder som idag…fy det är ju redan på väg att bli mörkt…bland blomster och blader kan man ju känna att det finns hopp om vår…
    Kram,
    Regina

    • underbarahem / Feb 9 2014 1:29 e m

      Precis så var min tanke, när jag åkte till växthusen.
      Ha en bra eftermiddag!
      Kram Birgitta

  2. Susanne / Feb 9 2014 2:34 e m

    Åh så mycket fina blommor!!!! Underbart!

    Kram Susanne

    • underbarahem / Feb 9 2014 6:39 e m

      Det var precis vad jag behövde idag, lite blommor och grönt.
      Sen kom mina barnbarn på middag och då blev dagen perfekt.
      Kram Birgitta

  3. Lilla Källängen / Feb 9 2014 5:20 e m

    Vad härligt med lite växthusbilder! Jo murgröna är något som jag också ska införskaffa framöver. Tycker det är en tacksam växt som går att arrangera på många sätt och tänkte att jag ska ha den i uterummet så fort det blir lite varmare.
    Kram Anneli

    • underbarahem / Feb 9 2014 6:47 e m

      Jag skall plantera dessa i morgon och jag skall ha dem ute, hoppas att det fungerar.
      De som jag satte i kruka ute förra året är jättefina.
      Kram Birgitta

  4. petrasparlor / Feb 9 2014 9:49 e m

    Underbara bilder….nu längtar jag till våren.

    //Petra

    • underbarahem / Feb 10 2014 3:54 f m

      Januari gick ganska fort, så snart är det vår… härligt.
      Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

