Skip to content
februari 7, 2014 / underbarahem

Legopåse och lekmatta

Ledig fredag och lite pyssel får det bli, men först det vanliga plocket och en tur till matbutiken. I morgon blir det ännu en rätt med pepparrot, så det gäller att ha ingredienserna hemma.

Det lilla pysslet som blev var en legopåse, vårt lilla barnbarn Millian har inte så många bitar än men misstänker att det kommer att bli många. Och när hans lillebror Milton blir större så kan de samsas om alla legobitarna i påsen, eller så får jag göra en till.

LegopåseLegopåse2014Köpte en gardinlängd på jobbet, tyckte att motivet var så fint. Funderade på att ha öljetter till att dra bandet igenom, trodde att jag hade det på lager… mycket har jag men inte det. Så då blev det till att sätta sig och sy knapphål, kan inte minnas när jag gjorde det sist… den första blev så där, men de andra blev ganska bra tycker jag.

Legopåse-på-golvetHar man tur och bitarna får ligga kvar på tyget, så är det bara att dra ihop påsen och ställa undan… tills nästa gång mina små godingar kommer på besök.

Ha en skön fredagskväll!

Kram Birgitta

8 kommentarer

Kommentera
  1. Agneta / Feb 7 2014 5:55 e m

    Det var ju en söt legopåse, när mina 5 barnbarn varit här ligger allt utstrött i hela huset. Tanken är ju god. Fast vi har många sparade leksaker från döttrarna och en hel del nya också (mest bilar)
    Ha det gott
    Kram Agneta

    • underbarahem / Feb 7 2014 6:19 e m

      Jag misstänker att det inte kommer att funka, men tanken är ju god… hihi
      Ha en bra helg!
      Kram Birgitta

  2. Eva / Feb 7 2014 6:37 e m

    Vilken utmärkt idé! Jag ska göra en sådan påse till mina små och jag är övertygad att det kommer att funka hos oss!
    Fin helg ska du ha!
    Kram Eva

    • underbarahem / Feb 7 2014 6:40 e m

      Måste fixa något annat att sätta bandet i… funderar på ringar som man fäster i kanten, lättare att dra ihop påsen då?
      Du får också ha en bra helg!
      Kram Birgitta

  3. jessica / Feb 8 2014 3:40 e m

    Duktiga du 🙂 alltid fina tips o ideer,,Ha en go fortsättning på Lördagen<3 kram Jessica

    • underbarahem / Feb 8 2014 5:34 e m

      Det var en enkel sak, bara sy en rund tygbit… det roliga var att jag fick träna på knapphål.
      Ha en underbar helg!
      Kram Birgitta

  4. petrasparlor / Feb 8 2014 8:34 e m

    Riktigt praktisk och fin påse.

    //Petra

    • underbarahem / Feb 9 2014 5:23 f m

      Funderar på att sätta dit ringar i stället för att dra ihop påsen med, men hade inga hemma.
      Ha en bra dag!
      Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

