Skip to content
januari 29, 2014 / underbarahem

Mysigt i växthuset även vintertid!

Nu har den riktiga vinter kommit till oss, snö och 5° kallt.. det trodde man inte när tiden före jul var så regnig. Fast det är väldigt mysigt i växthuset även på vintertid, när snön ligger vit på taket.

VäxthusOm man är varmt klädd så kan man vistas där och pyssla lite, fast bara en kort stund… blir lite kallt om händerna. Hade själva växthuset varit bättre isolerat, så hade jag velat ha en kamin som man kunnat elda i den tiden man hade vistats där ute… mys.

Växthuset-kväll-2013Eftersom jag är inne hela dagarna på jobbet, så är det skönt att vara ute lite när man kommer hem. Känner att det inte har blivit så mycket pysslande, skyller på idé torka eller så jobbar jag för mycket?

Växthuset-kväll-jan-2013

Jag är otroligt glad över mitt växthus och njuter varje stund jag är där inne och det bästa är att mitt barnbarn Millian gillar att vara där. Planteringslådorna är i perfekt höjd för honom att stå och gräva i, problemet blir när jag skall plantera mina växter… får de sitta kvar i jorden tro?

Ha en skön onsdagskväll!

Kram Birgitta

 

 

 

8 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Jan 29 2014 7:04 e m

    Så mysigt när det lyser i växthuset! Du har det så fint där inne. Jag tror inte jag kommer in i mitt växthus, dörren har nog frusit fast.
    Kram Eva

    • underbarahem / Jan 29 2014 8:41 e m

      Jag har mina växter i det lilla växthuset och de behöver vattnas i bland… så jag måste se till att jag kommer in i växthuset.
      Det är så mysigt när det lyser upp trädgården en vinter kväll.
      Kram Birgitta

  2. Mona / Jan 29 2014 8:44 e m

    Ser jättemysigt ut i växthuset med tända ljus..m.m. men visst blir det en aning kallt om händerna.
    Du får nog göra en liten Millian-låda där inne sen som blir hans alldeles egna lilla odling, hi,hi
    kram Tibbe-Hill

    • underbarahem / Jan 29 2014 8:50 e m

      Bra ide, skall testa detta… Han kanske blir en super odlare, självförsörjande… hihi
      Kram Birgitta

  3. jessica / Jan 29 2014 8:50 e m

    Ser så mysigt ut!och visst har alla årstider sin charm 🙂 ha en fin forts på veckan ♥ kram Jessica

    • underbarahem / Jan 29 2014 8:53 e m

      Tackar, men nu vill jag ha vår… här snöar det för fullt. Och blommorna som hade kommit upp är gömda i snö…
      Kram Birgitta

  4. Mandelhjärta / Jan 30 2014 12:06 e m

    Härligt och inspirerande inlägg! 🙂
    Ha en fin vinterdag!

    • underbarahem / Jan 30 2014 6:25 e m

      Tackar, här snöar det fortfarande!
      Ha det bra!
      Birgitta 🙂

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

