Skip to content
januari 28, 2014 / underbarahem

Kommer inte våren, får man fixa det själv.

Jag vet att man inte kan räkna med att det skall bli vår i januari, men nu längtar jag efter våren och alla vår blommorna. Kommer den inte så får man fixa lite vår själv, en lite låda på bordet med krokus som man kan titta på när man äter frukost är en fröjd för ögat.

Krokus2014Lådan vet jag inte var den kommer ifrån, men jag tyckte att den passade med krokus i… hoppas bara att krokusen blommar snart.

Vit-krokusOch som vanligt blir det juteväv och lite rost blandat med betongfåglar.

Keramiktupp-2014Har bestämt mig för att inte köpa för mycket prylar utan använda mig av det jag har, ljushållaren köpte jag för några år sedan och den passar perfekt på köksbordet… tänder den varje dag.

Tuppen fick jag av ett par bekanta för många år sedan, den står alltid i köksfönstret även om det inte är påsk… stämmer perfekt med mina färger, tycker att den är vacker.

KeramiktuppSom ni ser så kör jag fortfarande med grova textilier och mycket zink, det tröttnar jag nog aldrig på.

Jag googlade på Petersham Nurseries och då hamnade jag på en mysig sida med blommor, inredning och café.

Vad skulle ni kunna tänka Er att göra för att få lite vårkänsla? Om ni har lust skriv och berätta.

Ha en skön kväll!

Kram Birgitta

6 kommentarer

Kommentera
  1. Malena Eklund / Jan 28 2014 5:56 e m

    Så härligt, ja ute är det snö, kallt och vinter, men inne kan man ju ha det hur vårligt och fint som helst:)
    Kram Malena

    • underbarahem / Jan 28 2014 5:58 e m

      Det blev en snabb tur in till Blomsterlandet och köpte några krokus. Hade en låda i växthuset och lite juteväv, det får duga ett tag.
      Kram Birgitta

  2. Susanne / Jan 28 2014 6:14 e m

    Åh så fint det kommer bli när dina krokusar kommer blomma, som ett hav 🙂

    Kramar Susanne

    • underbarahem / Jan 28 2014 6:21 e m

      Vill att de skall slå ut… nuuu
      Kram Birgitta

  3. petrasparlor / Jan 28 2014 9:18 e m

    Va fint du gjort Birgitta.
    Även jag har lite vårlökar på köksbordet. Valde att plantera mina i en stor plåtburk med lite vaxat papper och band runt.

    //Petra

    • underbarahem / Jan 29 2014 3:30 f m

      Tackar, det är snyggt med vaxat papper och småkrokus.
      När jag tittade ut nu på morgonen har det kommit mera snö, så det är bara att inse det är vinter fortfarande.
      Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

