Skip to content
januari 26, 2014 / underbarahem

Res & Matmässa på Åhaga

Igår lördag var det Res & Matmässa på Åhaga det blev att spendera några timmar där, väldigt mätt och belåten när jag åkte där i från. Man gick runt och smakade på allt smörgåstårtor, korv, ost, choklad och en massa annat… det blev en god lunch, ett smörgåsbord kan man kalla det.

Florister-AlmåsFlorister

Detta vackra bord möttes man av, det var Almåsskolans florister som har gjort detta.

Zebeda-2014EstrellaChoklad från Butiken Zebeda och chips från Estrella, måste man ha på lördagskvällen.

Östras-stenugnsbargeriCity-smörgåstårtorSurdegslimpor, det är ju bara så gott, eller en bit smörgåstårta är inte heller helt fel.

Paulo-RobertoRidderheimsFlera av Sveriges välmeriterade kockar var på plats ! Palo Roberto lagar italiensk mat.  Ulf Wagner från Sjömagasinet kock i Tvprogrammet ”Stjärnorna på Slottet”. Författaren till The world food traveler, Zvonko Sokcic, som även varit köksmästare på bla Berns och Edsbacka Krog.

Blommor-och-tulpanerTulpaner-tulpanerDessa underbara tulpaner var bra placerade, stod nära utgången… klart man måste köpa, det blev två paket 20 st tulpaner som nu pryder vårt vardagsrums bord.

PaprikaklubbenMillian-gillar-inte-PaprikorOch så har vi paprika klubben, inte alls uppskattat av Millian. Kan det vara för att han inte gillar paprikor, eller var de onormalt stora i år?

ServetterServetter-2

 

Fick lite tips i att vika servetter, det är verkligen en konst. Måste erkänna att servetter är något som jag sällan dukar med… undrar varför? Min mamma hade alltid servetter på bordet, hon vek dem på olika sätt.

Det finns många vackra servetter i olika färger och tapeten på väggen tyckte jag var läcker.

Detta var min dag på Åhaga, med sällskap av sonen och lille Millian.

Nu är det bara att vänta på Hem & Trädgård som kommer i mars.

Hoppas att ni har haft en lika underbar helg som jag, nu skall jag sätta mig och kolla vad ni har gjort… om en liten stund kommer Millian och lille Mini till farmor och farfar… härligt.

Ha det bra, i morgon börjar jag den nya veckan med ledigt!

Kram Birgitta

2 kommentarer

Kommentera
  1. petrasparlor / Jan 26 2014 8:09 e m

    Oj, vad mycket fint du har sett. Vill oxå gå på mässa känner jag nu.

    //Petra

    • underbarahem / Jan 26 2014 8:34 e m

      Det är kul att gå på mässor, gillar att gå omkring bland alla utställare… smaka eller titta på allt fint.
      Kram Birgitta

Kommentera

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

