Skip to content
november 24, 2013 / underbarahem

Lite smått och gott från Åhaga julmarknad 2013

Igår hade jag några underbara timmar, på Åhaga julmarknad… den blir bättre och bättre för varje år. Det var väldigt många utställare med otroligt fina grejer, gick därifrån med några påsar.

Nu tog jag inte namnen på alla utställare, men jag kan nämna några Gnomy Butiken med alla dess underbara nallar… det var en speciell nalle som ville följa med mig hem och det fick han så klart, nu sitter han i min favvo fåtölj.

Åhaga-julmarknad-3Åhaga-julmarknad-nallar

Sen har vi Annas idéer där Hjärtat i företaget är papperstillverkning. Hon tillverkar papper helt för hand och gör av pappret kort med vintagemotiv, ordspråkskort, diktkort, magneter… underbart vackra och där blev det ett antal diktkort köpta.

Annas-idéer-Åhaga-julmarknad-2013Annas-idéer-julmarknad-Åhaga-2013

Och sen har vi Thim´s allehandaTing med väldigt vackra grupper med ljus och blommor… det jag fastnade för var en perfekt doppresent, med lite av varje bland annat nallar… en underbar idé.

Thim`s-allehanda-ting-julmarknad-ÅhagaThim´s-allehanda-ting-Åhaga-julmarknad

Eftersom jag är en stor gillare av choklad, så kunde jag inte gå förbi Zebedas bord med lockande choklad. Där blev det några chokladkakor och chokladpinnar, som man kan doppa i kaffet eller äta som de är. I denna vackra gård var jag på besök för ett tag sedan, där det bjöds på underbar choklad.

Zebeda-Åhaga-julmarknad2013Zebeda-1

Avelsås-på-Åhaga-julmarknad

 

Hade väldigt svårt att slita mig från alla underbara fårskinn som Avelsås Naturhem visade upp, speciellt de långhåriga… vill ha.

Avelsås Naturhem med gårdsbutik och trädgårdscafét, lantlig charm och unika produkter. Det var en blandning av nytt och nött, hantverk och dessa underbara fårskinn. Fick verkligen övertala mig själv att jag skulle inte köpa något fårskinn, men de långhåriga skinnen var ljuvliga… lyckades slita mig därifrån, men kanske någon annan gång.

Nu kommer det en kavalkad av bilder, alla borden var lika ljuvliga med massor av olika saker. Vilken kreativitet det finns och idéerna fullkomligt sprudlar.

Åhaga-julmarknad-2Julmarknad-åhaga-2013

Julmarknad-på-Åhaga-2013Julmarknad-på-Åhaga2013

Villervalla-Åhaga-julmarknad2013Pysselskafferiet-Åhaga-julmarknad2013Åhaga-2013-julmarknad

åhaga-julmarknad2013Åhaga-Julmarknad-2013

Julen är verkligen en underbar tid, det är så mycket man vill pyssla med och alla härliga röda och gröna färger, silver och guld… det är en salig blandning men det är vackert och man kan tillåta sig att sväva ut lite.

Eftersom jag är väldigt neutral i mina färger, så blir det här en explosion hemma hos oss… fast bara i köket och lite runt granen.

Ni får ha en underbar kväll, själv skall jag laga lite mat till L och mig… sen skall jag sätta mig ner och fundera ut vad mitt nästa projekt är.

Kram Birgitta

14 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Nov 24 2013 5:01 e m

    Det är så roligt att komma till en marknad med riktigt hantverk – och det var det tydligen på Åhaga, härligt! Jag har svårt att motstå ett vckert fårskinn, har ett antal och de används.
    Kram Eva

    • underbarahem / Nov 24 2013 5:13 e m

      Det var väldigt mycket fint på julmarknaden.
      Samma här, några skinn kommer att få ligga på golvet i min ”walk in closet”. Varmt och gott om fötterna när jag skall klä mig på morgonen.
      Kram Birgitta

  2. Anne-Lie / Nov 24 2013 6:45 e m

    Mysigt med alla dessa julmarknader.

    • underbarahem / Nov 24 2013 7:22 e m

      Gillar verkligen att gå på julmarknader… lite snö vore mysigt, fast bara lite.

  3. petrasparlor / Nov 24 2013 7:47 e m

    Mysigt.

    //Petra

    • underbarahem / Nov 26 2013 7:05 e m

      Ja, inget går upp mot en julmarknad?
      Birgitta

  4. Agneta / Nov 24 2013 8:20 e m

    Oj så mycket trevligt du fick se på julmarknaden.
    Alltid lika inspirationsgivande att gå på.
    Kram Agneta

    • underbarahem / Nov 24 2013 8:24 e m

      Det var väldigt mycket fint där, det är lite speciellt med julmarknader.
      Kram Birgitta

  5. Annas idéer / Nov 24 2013 10:28 e m

    Det var verkligen kul att träffa dig! Mycket fint fanns det! När man ställer ut själv, och dessutom står själv i montern hinner man ju inte titta så mycket som man skulle vilja… Men jag hann en sväng innan vi öppnade imorse i alla fall!
    Kram Anna

    • underbarahem / Nov 25 2013 3:42 f m

      Detsamma, tyckte det var jättekul… Förstår att man inte hinner gå runt, det var många utställare och mycket härligt att titta på. Det var kul att se alla dina vackra kort, dikterna var så vackra att man blev tårögd.
      Kram Birgitta

  6. Hemtrevligt hos Johanna / Nov 25 2013 10:37 f m

    Vilken julbomb! Härligt!

    • underbarahem / Nov 25 2013 8:16 e m

      Ja, det var verkligen lyckat!
      Kram Birgitta

  7. Karin / Nov 26 2013 7:26 f m

    Vilken härlig julmarknad du besökt. Jag blir alltid så imponerad av alla duktiga människor som kan tillverka så fina saker med sina händer. Fårskinn kan man nog ha hur många som helst, varma och mjuka så här i kylan.

    Må så gott

    Kram Karin

    • underbarahem / Nov 26 2013 7:03 e m

      Den var väldigt bra och jag imponerades av utställarna. Jag har ett par fårskinn som jag inte vet var jag skall lägga… men nu vet jag det, de kommer att få ligga på golvet i klädkammaren ”walk in closet”
      Kram Birgitta

Kommentera

KAMILLAS KAMERA -

mitt liv och mina dagar

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

En blogg om att följa sitt hjärta och leva sin dröm - här skildrar vi livet på Lindö och utmaningen i att bli självförsörjande på en väglös ö. ❤️

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

