Skip to content
juni 26, 2013 / underbarahem

Den hemliga trädgården!

Det är spännande med trädgård, men det är inte alltid att det blir som man vill. Hade gärna haft lite mera träd på tomten och lite häckar, som leder till något spännande. Fast det är klart, att träden skulle man ha satt för många år sedan… de tar ju lite tid på sig att växa upp.

Kom ihåg en bok som jag läste för många, många år sedan den hette The Secret Garden , vad jag kommer ihåg nu så tyckte jag att den var helt underbar. Helt plötsligt fick jag en idé att jag skulle göra en dörr till den hemliga trädgården, det fick bli syrenhäcken och på andra sidan var det grannens trädgård.

Dörr4 Dörr2

Nu har jag massor av fantasi, så jag kan inbilla mig att där bakom finns något okänt… till exempel en trädgård som ingen har besökt på många, många år.

Dörr1Dörr3Visst ser det spännande ut, man undrar säkert vad som finns bakom dörren. Visade grannen detta och hon fick sig ett gott skratt…

Hästskon kommer från en häst som jag skötte i många år, jag bodde då i Värmland. Dörrhandtaget är handsmitt, men jag vet inte vad det skall vara till hittade det vid en gammal kvarn… plus lite bultar och muttrar som också var handsmidda.

Kan nästan känna spänningen från boken när flickan öppnade dörren och klev in i den förbjudna trädgården.

En pergola eller portaler, gör att det blir överraskande upplevelser när man går igenom.

Så några gamla plankor och lite rostiga prylar, kan få en trädgård att bli spännande. Nu funderar jag på lite nya projekt… får se vad som dyker upp.

Idéer har jag, nu gäller det bara att bearbeta L så att man får lite hjälp… han får alltid en konstig blick när han förstår att jag är på uppfinnings humör, förstår inte varför… hihi.

Ha en underbar kväll, här har det regnat idag, men snart kommer solen igen… hoppas jag.

Kram Birgitta

 

 

 

 

12 kommentarer

Kommentera
  1. Jessica / Jun 26 2013 6:06 e m

    Hej! Ideer är alltid bra att ha 🙂 sen om de inte alltid blir som man tänkte,är en annan femma.Jag tycker det där med dörren var fiffigt 🙂 ha det gott< regn kram Jessica

    • underbarahem / Jun 26 2013 6:26 e m

      Det är gamla plankor som jag fick av min son, målade med falu rödfärg.
      Kram Birgitta

  2. Mona / Jun 26 2013 7:18 e m

    Helt underbart!!!! o tänk att gamla saker får nytt liv igen
    kram Tibbe-Hill

    • underbarahem / Jun 26 2013 7:31 e m

      Tackar, jag kan se dörren när jag sitter vid dammen.
      Kram Birgitta

  3. Karin / Jun 26 2013 8:46 e m

    Vilken härlig ide´! Jag blir riktigt nyfiken på vad som finns bakom fastän du berättat att det är din syrenhäck och sedan grannens trädgård.

    Ha det gott

    Kram Karin

    • underbarahem / Jun 27 2013 2:39 f m

      Härligt med fantasi, det måste man ha det blir roligare då…
      Kram Birgitta

  4. blockethuset / Jul 1 2013 11:30 f m

    Hej hopp…vilken mysig blogg. Helt i min smak,,,jag återkommer!
    Ha en go o fin dag/Carrina

    • underbarahem / Jul 1 2013 11:46 f m

      Du är välkommen, till min blogg. Hoppas att den ger dig lite tips och kul läsning.
      Tittade snabbt in till dig, känner att det behövs lite mera tid… får sätta mig ner i kväll och läsa.
      Ha det bra!
      Birgitta

Trackbacks

  1. Nu skall det väl vara sista planteringen i krukor… eller? | UnderbaraHem
  2. Sakletare i naturen! | UnderbaraHem
  3. Busiga växter! | UnderbaraHem
  4. Nu är jag äntligen på gång, så jag har längtat! | UnderbaraHem

Kommentera

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

En blogg om att följa sitt hjärta och leva sin dröm - här skildrar vi livet på Lindö och utmaningen i att bli självförsörjande på en väglös ö. ❤️

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

