Skip to content
februari 28, 2012 / underbarahem

Förrätt: Rostbiffsrulle med sweet chili

I lördags gjorde jag en förrätt, det är inte ofta jag gör det men den här verkade enkel och så kunde man göra i ordning den i förväg. Såsen som jag hade på var ”Granatäpple crema di balsamico”, det söta var gott mot de andra smakerna. Den blev uppskattad, det skulle bli 8 bitar men jag fick flera bitar… gjorde inte så stora.

Ät och njut!

Ingredienser: 8 skivor rostbiff, 100 gr färskost av philadelphiatyp, 2 msk sweet chilisås, stavar av gurka, sesamfrön

Gör så här:

1. Lägg ut rostbiff omlott på plastfolie.

2. Blanda färskost med sweet chilisås och lägg ovanpå rostbiffen.

3. Lägg på stavar av gurka, rulla ihop med hjälp av folien.

4. Låt vila i kylen minst en timme. Skär i sneda snittar, toppa med sesamfrön.

Ibland är det kul att göra förrätt, men det får inte vara för mycket så att det förstör aptiten på varmrätten. Gillar man ”het” mat kan man tillsätta hackad chili… då blir det sting.

Ha en härlig tisdags kväll!

Kram Birgitta

6 kommentarer

Kommentera
  1. Jessica / Feb 28 2012 8:43 e m

    Du är en fena i köket 😉 kram J

  2. underbarahem / Feb 29 2012 3:41 f m

    Det är kul att laga mat…

    Kram Birgitta

  3. Jenny / Feb 29 2012 3:36 e m

    Låter supergott!!

    Kraam Jenny

    • underbarahem / Feb 29 2012 6:32 e m

      Det var gott och lättsamt…

      Kram Birgitta

  4. Timjan & Akleja / Mar 2 2012 6:39 f m

    Jag älskar förrätter, tycker ofta förrätten är godast på restaurang… 🙂 Ska testa såna rullar nån gång, kan ju ha det som plockmat oxå.

    Ja hängarna är jättefina, tack igen! Gick ganska fort tycker jag, fick dem i tisdags.

    Kram!

    Ps Spännande med sticklingar av olivträd, ser fram emot fortsättningen!

    • underbarahem / Mar 2 2012 4:59 e m

      Jag hoppas verkligen att det blir en fortsättning med mina sticklingar… lite nyfiken är jag.

      Kram Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.