Skip to content
januari 18, 2012 / underbarahem

Tulpaner, tulpaner

Nu är det ett litet tag sedan jag var till Blomsterlandet, så idag kunde jag inte låta bli utan stannade till för ett besök. Min första tanke var att jag skulle köpa tulpaner, men innan jag skulle gå in stod det en vagn med julrosor… till ett mycket billigt pris. Så det fick bli två krukor julrosor, pryder alltid sin plats.

Den gamla boken och min farmors vardags glasögon, ligger på bänken precis som om hon nyss hade suttit och läst.

Tulpaner är så otroligt vackra och bladen är så krispiga, om man kan säga det om blomblad. Kunde inte låta bli att tända ett ljus, men jag tror att det är så att tulpaner inte gillar att stå så nära tända ljus.

Jag brukar ha lite potatismjöl i vattnet, men det går inte nu när vasen är genomskinlig… potatismjölet lägger sig på botten. Och det ser inte så snyggt ut. I den lilla syltburken sitter den sista blomman amaryllis, nu är frågan skall jag spara amaryllis löken? Eller köpa en ny till nästa jul.

Hoppas att de håller länge de är ju så vackra att se på, man tröttnar aldrig på att ha en bukett inne. Tulpaner ute är fint den lilla tid som den blommar, sen tycker jag att de är jätte tråkiga.

Måste säga det, att en del bloggar går det inte att kommentera??

Ha en underbar kväll!

Kram Birgitta

 

8 kommentarer

Kommentera
  1. Lena/isis / Jan 18 2012 8:17 e m

    Det ser helt underbart i vasen :- ) Och förstår att du inte kunde motstå om du hittade julrosor till ett bra pris.

    Kram

    • underbarahem / Jan 18 2012 8:22 e m

      De kostade bara 19,90, det tycker jag är väldigt billigt.

      Kram Birgitta

  2. Susanne (vild-rosen) / Jan 19 2012 8:20 f m

    Även jag besökte Blomsterlandet, i förgår…amaryllisar för 19,90 – kunde inte motstå. Tyvärr hade de inte några julrosor.. Så snyggt det blev att ha tulpaner i vas såsom du har.
    Ha en fin dag
    Kram

    • underbarahem / Jan 20 2012 5:06 e m

      Hos oss hade de inga amaryllisar för 19,90, bara julrosor… Tulpaner växer fort, så man får klippa dem någon gång.

      Kram Birgitta

  3. Jessica / Jan 19 2012 12:04 e m

    Hej! har ingen tur med julrosor…fast fina är de! kram kram Jessica

    • underbarahem / Jan 20 2012 5:07 e m

      Har julrosor planterade ute, de växer så det knakar.

      Kram Birgitta

  4. Timjan & Akleja / Jan 20 2012 3:37 e m

    Jättefina både julrosor och tulpaner! Så vackert med vita blommor. Vad mysigt med boken och glasögonen, så tänker du på farmor varje gång du går förbi… 🙂

    Jag har fått ganska få kommentarer på sistone, är det problem att kommentera hos mig? Trodde det berodde på tråkiga inlägg… 😉

    Kram!

    • underbarahem / Jan 20 2012 5:10 e m

      Visst är det härligt med julrosor och tulpaner…jag har även min farmors finglasögon.

      Kommer inte ihåg om det var problem att kommentera på din blogg, men jag hade flera som det inte funkade på.

      Kram Birgitta

Kommentera

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

En blogg om att följa sitt hjärta och leva sin dröm - här skildrar vi livet på Lindö och utmaningen i att bli självförsörjande på en väglös ö. ❤️

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.