Skip to content
oktober 11, 2011 / underbarahem

Enkla kycklinggrytan med curry

Denna vecka är jag på jobbets fotostudio, full fart från morgon till sena eftermiddagen. Sätt ihop några tjejer som har samma intresse, inredning och matlagning, plus mycket mer… det kan inte bli annat än bra.

När jag kom hem från jobbet kände jag för att hitta på en maträtt, men jag skulle använda de råvaror som fanns hemma. Med lite tips från E när vi hade middags rast, så blev det ”Enkla kycklinggrytan med curry”.

Smaklig måltid!

2-3 stora kycklingfiléer, 1 pkt bacon, 1 bit purjo, 1 gul lök, färska champinjoner eller en burk, frysta smaksatta bönor med dillpesto efter behag, 4 dl grädde, 1 dl Turkisk yoghurt, 1-2 msk curry.

Strimla kycklingen och stek den, lägg åt sidan.

Stek baconet knaprigt och lägg åt sidan.

Stek löken och purjon blanda i svampen, de frysta bönorna, lägg i kycklingen och blanda ihop.

Häll i grädden och yoghurt smaksätt med curry, låt puttra en stund.

Strö över knaperstekt bacon.

Servera med potatis eller ris.

Hoppas att det smakar, man tager vad man haver…

Ha en skön kväll!

Kram Birgitta

14 kommentarer

Kommentera
  1. Amanda / Okt 11 2011 5:57 e m

    Härligt med mattips! Det kan en student som mig behöva. Annars blir det lätt att man lagar lika maträtter och det blir ju tråkigt i längden. Kyckling och curry är en favorit så ja är säker på att jag gillar grytan!

    Kram Amanda

    • underbarahem / Okt 11 2011 6:49 e m

      Den här är enkel och man kan blanda i vad man har…

      Kram Birgitta

  2. Lena/isis / Okt 11 2011 6:06 e m

    Det ser gott ut.

    KraM

    • underbarahem / Okt 11 2011 6:50 e m

      Och framför allt enkelt…

      Kram Birgitta

  3. Charlotte / Okt 11 2011 6:28 e m

    Mums va gott det ser ut! Alltid bra med lite recepttips! Ska jag testa en dag! Kram Charlotte

    • underbarahem / Okt 11 2011 6:51 e m

      Jag gillar att laga mat och kul att dela med sig…

      Kram Birgitta

  4. Jessica / Okt 11 2011 6:30 e m

    Hej! låter gott! i kväll åt vi lite små varmt med jansons frestelse ,smakade bra kan jag säga 😉 kramiz Jessica

    • underbarahem / Okt 11 2011 6:53 e m

      Janssons frestelse är supergott…

      Kram Birgitta

  5. Jessica / Okt 11 2011 7:10 e m

    Go kväll.
    Jag älskar verkligen såna maträtter, man tager vad man haver, de blir oftast godast.
    Detta ska jag testa, tack.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Jessica

  6. betong ute och inne / Okt 11 2011 7:44 e m

    Mmmmmm det ser jättegott ut, du är en hejare på att laga mat….

    Ha det gott… 🙂
    Kram Malin

    • underbarahem / Okt 11 2011 7:51 e m

      Jag tycker att det är kul…

      Kram Birgitta

  7. Jenny / Okt 11 2011 7:49 e m

    Det låter jättegott Birgitta!!

    Kraam Jenny

    • underbarahem / Okt 11 2011 7:53 e m

      Det är enkelt och gott… med mycket grädde.

      Kram Birgitta

Kommentera

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.