Skip to content
juli 13, 2011 / underbarahem

Naturens underbara färger

Det är väl otroligt vad vackra färger det finns bland blommor, det är som en tavla ute. Tog en promenad med kameran i trädgården, försökte fånga fjärilar med kameran… inte så lätt. Kröp omkring i gräset, grannarna undrade väl vad jag gjorde… fast de har väl slutat att förvåna sig.

  

Den vita verbenan står i en liten vagn på altanen, jag har aldrig haft så mycket blommor på en verbena förut. Riddarsporren med sina mörkt blå blommor mot den ljusare blå himlen.

  

Detta är vanlig timjan, försökte fånga fjärilarna som satt på blommorna… men då var nästan alla borta. Gjorde ett försök på den gula växten som jag inte kommer ihåg vad den heter, då blev det bara en fjäril kvar… måste ha tålamod.

Prästkrage och studentlilja, visst är de vackra ihop? Prästkragen har jag fått en planta av min pappa för länge sen… det är en tacksam blomma. Den är fin att ha i buketter inne, ihop med andra blommor eller ensam.

Detta är vad jag har gjort idag när jag kom hem från jobbet, blommorna har förstås fått vatten också.

Ha en underbar kväll!

Kram Birgitta

8 kommentarer

Kommentera
  1. Lena/isis / Jul 13 2011 5:33 e m

    Ja, fjärilar är inte lätt att fota :-)) Det är sällan jag hinner med….. Vackra riddarsporrar. Och prästkragar och studentnejlikan är väldigt fint ihop. Där fick jag lite inspiration för jag har funderat på nåt passande till mina studennejlikor.

    Kram

    • underbarahem / Jul 13 2011 6:39 e m

      Underbart när man kan ge lite tips… de är väldigt vackra ihop…prästkragen och studentliljan.
      Kram Birgitta

  2. Lena/isis / Jul 13 2011 5:34 e m

    Ja, fjärilar är inte lätt att fota :-)) Det är sällan jag hinner med….. Vackra riddarsporrar. Och prästkragar och studentnejlikan är väldigt fint ihop. Där fick jag lite inspiration för jag har funderat på nåt passande till mina studenynejlikor.

    Kram

  3. Lena/isis / Jul 13 2011 5:38 e m

    Ja, fjärilar är inte lätt att fota :-)) Det är sällan jag hinner med….. Vackra riddarsporrar. Och prästkragar och studentnejlikan är väldigt fint ihop. Där fick jag lite inspiration för jag har funderat på nåt passande till mina studentnejlikor.

    Kram

  4. Lena/isis / Jul 13 2011 5:38 e m

    Hi hi nåt blev galet . Du får radera två stycken;.))

    • underbarahem / Jul 13 2011 6:37 e m

      Började undra vad som hade hänt?
      Kram Birgitta

  5. Vild-rosen / Jul 13 2011 7:03 e m

    Ser framför mig hur du kryper runt på alla fyra för att fånga fjärilen på bild 🙂
    Vilken färgprakt riddarsporrna utgör, vacker blå färg. Studentnejlikor ihop med vita prästkragar är snyggt, själv har jag några andra vita ( någon gammal torparväxt, jag och blomnamn är ingen bra kombination) ihop med studentnejlikan.
    Kram Susanne

    • underbarahem / Jul 14 2011 2:28 f m

      Man skulle egentligen skriva upp namnen på blommorna man sätter, har också svårt för att komma ihåg namn…
      Kram Birgitta

Kommentera

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.