Skip to content
juli 11, 2011 / underbarahem

Äntligen tvättvinda i trä

Nu kan jag snart hänga tvätt ute igen, har varit utan tvättvinda. Min yngste son kom hem en kväll och hade fått för sig att han behöver en tvättvinda, snäll som jag är så fick han vår.

Det var lite baktanke bakom det hela från min sida, då kunde jag äntligen köpa min torkvinda i trä… för nu har jag ju ingenting att hänga tvätt på…

Fick tag på en affär som säljer vindor, men den måste beställas… tar några dagar. Det gör ingenting jag väntar så gärna, beställde i torsdags den kom i dag. Så långt är det bra, nu är problemet hur vi… obs jag säger vi för jag behöver L:s hjälp också. Hur fäster vi den i marken, fästanordningen är inte likadan som den förra.

Men optimist som jag är så fixar det sig, måste bara fundera lite. Lägger in en bild hur den ser ut nu, lite upp och ner… men det löser sig snart. Det vore bra mycket lugnare om man inte hade så mycket ideér, men det skulle bli ganska tråkigt också… eller vad tror ni?

Här är mitt trädgårdsrum för tvätt och komposten, där jag har Thai gurka planterad just nu.

Ha en skön kväll!

Kram Birgitta

14 kommentarer

Kommentera
  1. vild-rosen / Jul 11 2011 7:07 e m

    Det där känner jag igen…att ge bort till barnen (vad gör man inte för sina barn), för att kunna köpa nytt.
    En torkvinda i trä låter onekligen ganska snyggt.
    Ha en fin kväll
    Kram Susanne

    • underbarahem / Jul 11 2011 7:38 e m

      Den ser lite roligare ut än en i metall, bara vi lyckas förankra den i marken…
      Kram Birgitta

  2. blomkronan / Jul 11 2011 7:41 e m

    Jag hade oxå torkvinda förut, väldigt skönt att kunna hänga ut tvätten. Men den var ju sååå ful att jag, kunde inte med att se den!! (så jag slängde den) En i trä hade jag säker kunnat ha =) Grattis till köpet =) kram Mari

    • underbarahem / Jul 12 2011 2:38 f m

      De är inte vackra, men de fyller sin funktion. Hoppas att den i trä håller länge, skall jag låta den bli grå eller olja den med pigment.
      Kram Birgitta

  3. Lena/isis / Jul 11 2011 8:49 e m

    Torkvindor i trä är ju jättefina….Det skulle jag också gärna vilja ha en.

    Kram

    • underbarahem / Jul 12 2011 2:39 f m

      Visst är den fin? Bara vi löser hur vi skall sätta fast den…
      Kram Birgitta

  4. Anna Vattenkanna / Jul 11 2011 9:19 e m

    Bra val! De är faktiskt fina och känns mer människovänliga… Hoppas ni hittar en lösning på problemet.

    Kram Anna Vattenkanna

    • underbarahem / Jul 12 2011 2:42 f m

      Det måste vi göra, behöver tvätta snart… hihi
      Kram Birgitta

  5. Mona / Jul 11 2011 10:07 e m

    Oh, visste inte att det fanns vindor i trä..blir säkert jättebra..du kanske skulle haft en gammal kvarnsten o satt den i, var o fikade på världens mysigaste café i Vänga Kvarn utanför Borås o det var en upplevelse att sitta mellan två forsar o dricka kaffe i så mysig gammal miljö (lite därav det med kvarnstenen)
    Lycka till nu o det blir säkert nån fiffig lösning på det hela!
    -kram Tibbe-Hill-

    • underbarahem / Jul 12 2011 2:46 f m

      Tipset med en kvarnsten är inte så dumt, nått att tänka på. Skäms att säga det, men jag har aldrig varit på Vänga kvarn. Detta måste jag ändra på…
      Kram Birgitta

  6. Malin Rosberg / Jul 12 2011 5:40 f m

    Hej den såg jättefin ut, jag visste faktiskt inte ens att det fanns i trä..kul.
    Ja visst har man ideér, men lite är det det man brinner för….sen blir inte alla lika bra…
    Tack gulliga du för fina kommentarer, ja pröva gjut vet jag….det är skoj.
    Ha det bra kram Malin

    • underbarahem / Jul 12 2011 5:17 e m

      Det är tur att alla ideer inte blir bra, så att man hinner sansa sig lite…
      Kram Birgitta

  7. Elaine / Maj 5 2013 1:39 e m

    Hej! Så fin! Min som jag haft i över tio år, ruttnade sönder förra året och nu är jag utan. Letade på nätet och fann din blogg, men var har du köpt den. Måste ha en ny och har glömt vart jag köpte den, tror det var på Gotland. Kram Elaine

    • underbarahem / Maj 5 2013 3:32 e m

      Hejsan!
      Visst är det fint med en torkvinda i trä. Jag köpte den i butiken Mariella Borås. Men jag tror att de beställde den från Gotland.
      Lycka till!

Kommentera

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.