Skip to content
november 20, 2011 / underbarahem

En stjärna är född…

En stjärna är född, fast lite mossig… Oj, vad jag funderade innan jag fick till stjärnan, men som vanligt är jag envis. Idag blev det två stycken stjärnor, och en mosskrans… nu är det slut på höns nätet, funderar på att göra kransar utav grankvistar.

 

Zinkgrytan fick jag av min pappa, den har stått ute många år men klarar sig bra. Ser ni min lilla and som tittar fram vid stenen, visst är den söt?

 

Mosskransen gjorde jag av den sista biten hönsnät, inget får gå till spillo… till butiken i morgon och köpa nytt nät. Har tagit in min trädgårdshatt, för nu tror jag inte att solen gassar på så mycket… behöver den inte förrän nästa sommar.

Har två änder till, hade önskat att de var riktiga… Är det någon utav er bloggare som har ankor gående hemma, verkar vara mysiga djur… Fast jag gissar att de smutsar ner ganska mycket…

Ha ett skönt avslut på helgen!

Kram Birgitta

 

22 kommentarer

Lämna en kommentar
  1. Aquilejans / Nov 20 2011 3:13 e m

    Vilka fina dekorationer du har gjort, ha en skön söndakväll!
    Kram Malena

    • underbarahem / Nov 20 2011 3:28 e m

      Nu får det räcka med dekorationer ute, det får bli dekorationer inne som gäller framöver…

      Kram Birgitta

  2. Agneta / Nov 20 2011 3:20 e m

    Vilka fina stjärnor du gjort, visst är det kul tiden räcker bara inte till….
    Jag känner inte till någon som har ankor, de har gått åt till Mårten!
    Ett tips: varför inte göra ankor i mossa!
    Ha det gott.
    Kram Agneta

    • underbarahem / Nov 20 2011 3:27 e m

      Nej, jag tror inte att det blir några ankor i mossa, fast det är en kul idé…

      Kram Birgitta

  3. Lilla Kråkslottet / Nov 20 2011 3:39 e m

    Vad du kan du!! Den blev jättefin!!

    • underbarahem / Nov 20 2011 4:02 e m

      Det var lite ”knåpigt” men det gick… Idag har jag fått så många tips från bloggare, nu blir det inne fix.

      Kram Birgitta

  4. Tina / Nov 20 2011 4:01 e m

    Såå fint:)

    Jag är lite sugen på att skaffa hönor:)
    Verkar vara trevligt:)

    Ha en fin kväll
    Kram Tina

    • underbarahem / Nov 20 2011 4:28 e m

      Bodde jag lite mera avsides, så skulle jag skaffa ankor… Men inte som vi bor nu… Får bara drömma…

      Kram Birgitta

  5. Lena/isis / Nov 20 2011 4:56 e m

    Jätte snyggt. Jag har ju hönsnät liggandes . Blir så sugen att testa .

    Kram

    • underbarahem / Nov 20 2011 5:09 e m

      Jag tycker att du skall testa, man kan göra mycket…

      Kram Birgitta

  6. Ewa / Nov 20 2011 5:43 e m

    Vilka fina mossstjärnor du gjort
    Tänkte göra lite mossbollar och mosskrans i veckan ,gjorde andra kransar igår ,Ha en skön kväll

    • underbarahem / Nov 20 2011 6:41 e m

      Visst är det kul att göra lite höstpynt, istället för blommor ute i trädgården, piffar man upp med annat…

      Birgitta :-)

  7. Norrfrids Eija / Nov 20 2011 6:27 e m

    Det är så läckert med naturpyntet och tänk att det inte heller kostar något! Julen kommer att vara praktiskt taget gratis hos oss känns det som…
    Eija

    • underbarahem / Nov 20 2011 6:42 e m

      Det finns så mycket som man kan använda, och blir så vackert…

      Birgitta :-)

  8. Susanne / Nov 20 2011 8:56 e m

    Hej!

    Så fin din stjärna blev!!! Du gör så mycket fint, så duktig:)

    Kram Susanne

    • underbarahem / Nov 21 2011 3:26 f m

      Tackar, det är jättekul men nu får det bli innefixande…

      Kram Birgitta

  9. Jessica / Nov 21 2011 9:09 f m

    Hej Birgitta.
    Ohh så mycket fint du har gjort.
    Hemma hos dig börjar adventsstämmningen verkligen arta sig :)
    Ha en fin dag.
    Kram
    Jessica

    • underbarahem / Nov 21 2011 5:38 e m

      Tackar, nu är det innepyssel som gäller… Skall bara sätta i ljusslingorna ute…

      Kram Birgitta

  10. Jeanette / Nov 21 2011 12:43 e m

    Fina arrangemang du gjort .. Hönsnät bra till det mesta. .. Kram Jeanette. Kallebodalantliv

    • underbarahem / Nov 21 2011 5:39 e m

      Hönsnät är toppen och juteväv passar till mycket… Det gillar jag…

      Ha det bra!

      Kram Birgitta

  11. Cilla / Nov 22 2011 10:01 f m

    Åh vilka tjusiga stjärnor! Är sugen på att göra mosshjärtan som du visat här i bloggen innan.. :)

    • underbarahem / Nov 22 2011 6:01 e m

      Testa och gör dem, det är väldigt kul att forma med nätet… Hönsnät är toppen att jobba med, har gjort korgar som jag satt över blommorna, hjärtan, stjärnor och ett mossträd.

      Kram Birgitta

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 30 andra följare