Skip to content
november 14, 2011 / underbarahem

Hjärtan, Hjärtan och ett Mossträd

Otroligt så fort veckorna går… Nu är måndagen avverkad, fast lite tid är det kvar innan man skall gå och lägga sig. Man hinner inte så mycket när man kommer hem från jobbet, det mörknar innan man kommer hem. Så att gå ut i växthuset är det inte tal om…

Jag var ute i växthuset nästan hela lördagen… gjorde flera stycken mosshjärtan och ett mossträd. Fem stycken hjärtan har jag gett bort, och det var väldigt uppskattat. Och jag lovade att jag skulle lägga upp bilder… här kommer några bilder.

  

Vilket huvudbry jag hade när jag skulle göra mossträdet, hur jag skulle forma det runt, vad jag    skulle fylla det med… Men kom till sist på det, så här blev det. Hoppas att skatorna låter det vara, för det var lite pilligt att göra. Kroken av armeringsjärn hade jag hittat i skogen, jag vet ej vad de hade varit till… men jag tänker ha några till att hänga hjärtan på.

 

Undrar hur man skulle forma till en stjärna av hönsnät… något nytt att fundera på kanske?

Ha en underbar kväll!

Kram Birgitta

 

 

 

 

 

 

20 kommentarer

Lämna en kommentar
  1. Hulda / Nov 14 2011 5:57 e m

    Så koselige hjerter av mose. Dette var virkelig fint! :) Smart å bruke netting.

    • underbarahem / Nov 14 2011 6:16 e m

      Det är väldigt kul att göra dem… Skall försöka mig på en stjärna av hönsnätet.

      Kram Birgitta

  2. Agneta / Nov 14 2011 6:16 e m

    Snyggt jobbat! Jättefina hjärtan, jag tror att jag tjuvar lite mossideer är ledig på torsdag.
    Ha det gott.
    Kram Agneta

    • underbarahem / Nov 14 2011 6:17 e m

      Det tycker jag att du skall göra… kul som bara den.

      Kram Birgitta

  3. Anna / Nov 14 2011 6:36 e m

    Så fina saker du gjort!! Men hur i hela världen har du gjort mossbollen?? Hoppas skatorna låter det vara nu…
    Kram Anna

    • underbarahem / Nov 14 2011 7:12 e m

      Fick fundera ett tag, sen kom jag på det. Forma nätet runt en fotboll, ta bort nätet fyll den med mossa… Vips, så har du en boll… Fäst den på en kraftig gren…

      Kram Birgitta

  4. Johanna / Nov 14 2011 7:30 e m

    Shit vad du gör fina mosshjärtan! För att inte prata om trädet!
    Jag måste nog se om jag kan ge mig på ett också :-)
    Kram Johanna

  5. Jessica / Nov 14 2011 7:53 e m

    Hejsan! Dina mosshjärtan är ju så fina! jag har varit o plockat mossa, men det blir nog inga hjärtan,men en krans kanske :) kramiz Jessiac

  6. underbarahem / Nov 14 2011 8:29 e m

    Skall försöka mig på en stjärna av mossa och nät…

    Kram Birgitta

  7. Mona / Nov 14 2011 8:33 e m

    Vilka suveränt fina mosshjärtan o trädet blev ju jättefint…det behövs lite dekor ute nu när allt annat vissnat ner o sen är det ju sååå kul att göra sånt här

    kram Tibbe-Hill

    • underbarahem / Nov 15 2011 3:50 f m

      Det är kul att göra, speciellt när man är i växthuset och solen skiner…

      Kram Birgitta

  8. Amanda / Nov 14 2011 8:41 e m

    Fina saker du gjort! Jag tror att det skulle vara jättecoolt med en stjärna :) Lyckas man bara forma hönsnätet blir det nog succé. !!

    Kram Amanda

    • underbarahem / Nov 15 2011 3:54 f m

      Skall testa detta i helgen, får fundera på hur jag skall göra…

      Kram Birgitta

  9. Agnetha / Nov 15 2011 8:45 f m

    Men så fina! Jag älskar hjärtan i alla material!
    Ha en fin tisdag.
    Kram Agnetha

    • underbarahem / Nov 15 2011 5:06 e m

      Tackar, efter mycket grejande med nätet kom jag på det…

      Kram Birgitta

  10. Charlotte / Nov 15 2011 10:22 f m

    Vilka fina mosshjärtan du gjort!!

    Ha en bra dag!
    Kram Charlotte

    • underbarahem / Nov 15 2011 5:08 e m

      Det var så kul att göra dem, så jag har gett bort några… annars blir det för många.

      Kram Birgitta

  11. Lilla Kråkslottet / Nov 15 2011 11:43 f m

    SÅ mycket fint!!

    • underbarahem / Nov 15 2011 5:09 e m

      Det är mysigt att stå i växthuset och fixa…

      Birgitta :-)

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 29 andra följare