Skip to content
maj 15, 2011 / underbarahem

Tvätta altanen

Idag har jag gjort en sak, tvättat altanen! Har hållt på i flera timmar, försökt att få bort förra årets olja med pigment i. Första gången vi hade olja med pigment i blev det jätte bra, men den vi köpte förra året var inte bra, jag blev så besviken. Har fått bort ganska mycket nu, så jag är ganska nöjd ändå. Vi skall ta med oss en bräda in till färgaffären, så de kan se hur det ser ut och hjälpa oss med rätt olja.

När jag gick in och satte mig somnade jag sittande i en fåtölj, detta tog på krafterna. Men man känner sig ganska nöjd ändå, fast det är ju klart jag hann ju inte med något annat. Hoppas att det blir lite varmare och uppehåll så att jag kan olja altanen. Har en del blomkrukor som skall stå på altanen, väntar bara på att det skall bli oljat och klart.

Nu är det mat som gäller och sedan slappa framför tv:n. Hoppas att ni har haft en skön helg. Kul att ni läser min blogg, skriv gärna en kommentar.

Kram Birgitta

2 kommentarer

Lämna en kommentar
  1. Anna Vattenkanna / Maj 15 2011 6:41 e m

    Sånt ska ju också göras. Vi har gjort det väldigt enkelt för oss – trädäcket får vara obehandlat helt enkelt. Vi brukar tvätta det med högtryckstvätt med patiomunstycke en gång per säsong. that´s it…

    Nu är det väldigt mycket att stå i så jag hinner inte kommentera alla bloggar jag följer – men läser det gör jag!

    Kram Anna Vattenkanna

  2. underbarahem / Maj 15 2011 7:03 e m

    Det kanske vore det bästa… Vi skall se vad vi gör.

    Kram Birgitta

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 29 andra följare